ינואר

citations-gadget של גוגל סקולר

גאדג'ט נחמד של גוגל סקולר מאפשר להזין שם של מחבר מסוים ולקבל מידע על מספר הציטוטים שלהם זכו עבודותיו, מספר הפרסומים שלו וה- h-index שלו. אפשר גם לראות את הפרסומים.
באתר הפרויקט אפשר לקרוא על על אופן פעולותו והתקנתו של הגאדג'ט. מאתר הפרויקט אפשר בקליק אחד להוסיף את הגאדג'ט ל- IGoogle.
על פי מה שכתוב באתר לגאדג'ט זה מספר מגבלות – גוגל מגביל את מספר הפרסומים ל- 1000 ואת מספר עמודי html לפרסום מהם מופק המידע ל- 10 עמודים לפרסום..
לאחרונה התפרסמה ביקורת על השימוש בגוגל סקולר בכלל ככלי למדידת ציטוטים והערכת חוקרים. כדאי להתחשב גם בכך, אבל לזכור שלצד החסרונות יש גם יתרונות, ולכל אחד מהכלים Web of Science וגוגל סקולר יתרונות וחסרונות בהקשר זה.
 
מקור:בלוג הספריות של אוניבריסטת תל-אביב
 
 
DocJax – מנוע חיפוש ייעודי למסמכים בווב החופשי

מנוע חיפוש שנמצא עדיין בגרסת ביתא לחיפוש מסמכים בווב החופשי . מחפש מסמכים בפורמטים: DOC, PDF, XLS, PPT עם אופציה להורדת המסמכים.
בתוצאות החיפוש מתקבלת רשימה אחת עם כל הקבצים . יש אפשרות לעדן את תוצאות החיפוש על פי סוג אחד של מסמכים.
מאפיין מיוחד שיש למנוע היא האופציה לראות את המסמך לפני שמורידים אותו . ליד כל אחת מתוצאות החיפוש צלם לציון הפורמט של המסמך .המנוע כולל כמה מאפיינים של ווב 2.0 כגון: אפשרות לציין חוות דעת חיובית של המשתמש על התוצאה על ידי לחיצה על הכפתור "love it", דפדוף בענני תגיות, אפשרות לראות את החיפושים האחרונים שנעשו במנוע, חיפושים פופולריים ביותר ועוד..
האפשרות לחפש את כל סוגי המסמכים בו זמנית והאופציה לצפייה מוקדמת במסמך מהווים יתרון על פניי חיפוש קבצים בגוגל או ביאהו . טכנולוגית AJAX בא משתמש המנוע תורמת לידידותיות השימוש בו והיא כנראה העניקה לו את שמו.
 
מקור:בלוג הספריות של אוניבריסטת תל-אביב
 
 
הרצת חיפושים מכוונים מראש בגוגל 

כחלק מהמתמודדות שלנו עם סינון מידע  ואיסוף מידע קיימים , שירותי התעדכנות שונים ביניהם , RSS או טוויטר , אבל עדיין היעילות הרבה ביותר לאיסוף מידע מכוון הוא שרות ההתראות של גוגל , כלומר מערכת של שאילותות ששרת יעודי שלהם מריץ באינטרנט באופן תקופתי  ומעביר לנו בדוא"ל את התוצאות. הרצת השאילתא נעשית כנגד  כל מרחב האינטרנט או נגזרות שלו המתעדכנים כל הזמן  , כאשר הבדיקה נעשית עפ"י מילות חיפוש שאתם קובעים מראש שיש להריץ אותם בשאילתא. שרות זה  נקרא  Google alert.
 
יש משתמשים הבודקים באופן קבוע אזכור של שמות מסוימים באינטרנט ויש מידענים הבודקים בקביעות  מה נכתב על מוצר מסויים של החברה שלהם או החברה המתחרה .
לאחרונה,  פרסם גרג פינקוס מארה"ב שתי סקירות מועילות המסירות שלב אחר שלב כיצד  לבנות נכון ובצורה יעילה את  השאילותות הקבועות שלכם במערכת  Google alerts. הנקודה המרכזית שמבהיר פינקוס היא שניתן להגדיר גם שאילתא עפ"י פרמטרים של חיפוש מתקדם בגוגל על מנת להצר או למקד את הממצאים.

חלק ראשון של הסקירה 
חלק שני של הסקירה 

 


מקור: צמתי מידע
 
 
חיפוש מידע בזמן אמת בטוויטר ובווב החברתי בכלל – SearchTastic ו- LeapFish
 
ההתפתחויות בווב הפכו אותו למקום בו אנשים יוצרים ומשתפים מידע – והמידע הוא מידע חברתי ובזמן אמת. ב- LeapFish מגדירים את הווב החדש כ- Living Web ומנוע החיפוש שהוא מנוע-על עוצב בהתאם, כשירות שבא לסייע לחיות את הווב החדש.
LeapFish מחפש במספר רב של מקורות מסורתיים וחברתיים: Google, Yahoo, Bing, YouTube, Twitter, Image Authorities, Blog Authorities, Wikipedia, Yelp, Digg, CyberHomes, Yahoo Answers, Amazon ועוד. אפשר למקד את החיפוש לחיפושים בזמן אמת על ידי לחיצה על הלחצן "real search" . הרבה תוצאות חיפוש באופציה זו יהיו מ- Twitter. מידע נוסף על האופן בו עובד המנוע אפשר למצוא באתר המנוע
מנוע חיפוש נוסף לחיפוש מידע בזמן אמת הוא SearchTastic
SearchTastic הוא מנוע חיפוש חדש (הושק באוקטובר 2009 ) בגרסת ביתא לחיפוש ב- Twitter. היתרון שלו על פני מנוע החיפוש של Twitter הוא במידת הכיסוי. בעוד שמנוע החיפוש של Tweeter מחפש "ציוצים" מהשבוע או השבועיים האחרונים בלבד, SearchTastic מחפש גם ציוצים "היסטוריים".
ליד כל אחת מתוצאות החיפוש אפשר לראות את המשתמש ה"מצייץ" ואת האנשים שהוא עוקב אחריהם, באופן זה אפשר לאתר מידע בנושא מסוים, אם מאתרים את המשתמש שמומחה בנושא.
מאפיין נחמד במנשק המנוע הוא הצגת נושאי החיפוש הפופולריים ביותר ב- 24 השעות האחרונות בצורת ענן תגיות.
המנוע מספק גם מידע על 100, 200, 300 ו- 400 המשתמשים בעלי מספר ה"עוקבים" הגבוה ביותר.
 
מקור: בלוג הספריות של אוניבריסטת תל-אביב
 
 

דלג על בר תחתון
בר תחתון
בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד