אוגוסט

 

מדיה חברתית – ראשי תיבות מקובלים

מדיה חברתית – ראשי תיבות מקובלים

שימוש בראשי תיבות (אקרונים) מקובל , נפוץ וטבעי ברשתות חברתיות בהיותן פלטפורמות שמושתתות על תקשורת מהירה. גם בפגישות עסקיות , בדוחות ובצוותי IT מקובל להשתמש בקיצורים

אם נתקלתם בקיצור כלשהו לא מוכר יתכן שתוכלו להיעזר ברשימה The 75 Most Important Social Media Acronyms שפורסמה ב-17 ביוני 2015

הרשימה כוללת ראשי תיבות של הרשתות החברתיות השונות, ראשי תיבות לציון מאפיינים שונים בפלטפורמות השונות, טרמינולוגיה עסקית, מונחים טכניים וסתם קיצורים מקובלים ברשתות השונות.

להלן מספר דוגמאות:

FB: Facebook
G+: Google+
IG: Instagram
LI: LinkedIn
YT: YouTube

הסבר ומידע מפורט יותר על כול אחד מהאקרונים וראשי תיבות נוספים אפשר למצוא ברשימה

מקור: בלוג הספריות של אוניברסיטת תל-אביב

OpenAIRE – פורטל לפרסומים בגישה פתוחה

OpenAIRE – פורטל לפרסומים בגישה פתוחה

Open Access Infrastructure for Research in Europe – OpenAire הוא פרויקט שמטרתו לתמוך ביישום הגישה הפתוחה באירופה. המטרה להנגיש באמצעות הפורטל OpenAire פלט מחקרי – פרסומים, סטים של נתונים ומידע על פרויקטים . הפורטל כולל גם מידע סטטיסטי ווידג'טים באופן שהוא הופך לשירות יעיל לחוקרים.

על פי חדשות מ- 5 ביולי 2015 הפורטל כולל למעלה מ- 11.5 מיליון מסמכים בגישה פתוחה מלמעלה מ- 600 ספקים. השנה הצטרפו למעלה מ- 60 ספקים – מאגרים מוסדיים ואגרגטורים של כתבי עת שתרמו למעלה ממיליון רשומות חדשות.

רשימה של המצטרפים החדשים השנה זמינה בכתובת: https://www.openaire.eu/newsletter-items/openaire-is-growing-many-more-data-providers-have-signed-up .

באתר יש שני מנשקי חיפוש –חיפוש בסיסי וחיפוש מתקדם . במנשק החיפוש המתקדם אפשר להגביל את החיפוש על פי פרסומים, נתונים, פרויקטים, אנשים, מוסדות ומקורות מידע. כמו כן קיימת אפשרות לדפדוף .

מקור: בלוג הספריות של אוניברסיטת תל-אביב
מנועי חיפוש ייעודיים לוידיאו

מנועי חיפוש ייעודיים לוידיאו

Youtube וגוגל הם כנראה עדיין המקורות הטובים ביותר לחיפוש וידיאו אבל קיימים גם מקורות נוספים.

בכתבה מעודכנת מ- 22 ביולי 2015 אפשר למצוא רשימה מוארת של מנועי חיפוש ייעודיים נוספים לוידיאו וגם קישור לכתבה ובה טיפים לחיפוש ב- youtube .על הרשימה נמנים מנועי חיפוש הבאים:

Yahoo Screen – מנוע חיפוש שמתמקד בתכני הוידיאו שלו כמקור עיקרי למאגר.
Bing Video – מחפש בהרבה אתרי וידיאו ברשת.y7
AOL Video – כבינג מחפש בהרבה אתרי וידיאו .
eHOW – מאגר מידע מצומצם יותר, ייחודו מתמקד בתכני " how-to" .
MeFeedia.com – מנוע ותיק, מאפשר חיפוש, דפדוף והעלאת תכנים.
Blinkx – אף הוא מנוע ותיק, עיקר תוצאות החיפוש מ- youtube .
Veoh– מחפש בעיקר בתכנים שלו.

מלבד מנועי חיפוש אלה ייעודיים לוידיאו ישנם למעלה מ- 300 אתרים לשיתוף וידיאו. ומי שמעוניין לחפש את היוצרים יוכל לעשות זאת דרך מנוע החיפוש tubular creator profiles

מקור: בלוג הספריות של אוניברסיטת תל-אביב
40 מנועי חיפוש נבחרים לסטודנטים

40 מנועי חיפוש נבחרים לסטודנטים

באינטרנט יש שפע של מנועי חיפוש למטרות שונות ומסוגים שונים- מנועי אינדקס, מנועי על ומנועי חיפוש ייעודיים

בכתבה ב- 20 שהתפרסמה ב- Learnu בינואר 2015 יש רשימה של 40 מנועי חיפוש שמוגדרים כמיועדים לסטודנטים. מנועי החיפוש ברשימה מסווגים לקטגוריות הבאות: מנועי חיפוש אקדמיים, מנועי על , מנועי חיפוש לקובצי מדיה (תמונות ווידיאו) ומנועי חיפוש חברתיים.

בים ממנועי החיפוש ברשימה בוודאי מוכרים . מבין מנועי העל כדאי לציין את מנוע החיפוש info.com אשר משלב בתוצאות החיפוש שלו תוצאות ממנועי חיפוש המובילים כולל – Google, yahoo, Bing, Yandex, Ask, Open Directory . מאחר ואין חפיפה גדולה בין תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש יש בחיפוש זה יתרון. אפשר להגביל את תוצאות החיפוש לתמונות, חדשות ועוד.

כפי שמצוין באתר למנוע יש לו גם תוספי תוכנה _ (plugins)למספר דפדפנים.

מנוע על נוסף שיכול להקל את מלאכת החיפוש הוא MsFreckles .

כדאי לזכור גם את מנוע החיפוש לחיפוש חומרים בגישה פתוחה ממאגרי מידע מוסדיים base .

מקור: בלוג הספריות של אוניברסיטת תל-אביב

דלג על בר תחתון
בר תחתון
בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד