למידה בנושא מדידה משותפת בתוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון

31/07/2015

מדידה משותפת ( shared measurement ) היא מדידה הנערכת תוך שיתוף פעולה בין מספר ארגונים העוסקים בתחום חברתי מוגדר ופועלים להשגת מטרות דומות או משותפות. מדידה זו כוללת: הגדרה משותפת של מטרות ומדדים; הסכמה על תהליך המדידה ועל אופן ניתוח הנתונים; שיתוף בממצאי המדידה; ותהליך משותף של למידה והסקת מסקנות.

העניין בקידום מדידה משותפת גובר בארץ ובעולם על רקע התגברות המאמצים לקידום שיתוף פעולה בתחום החברתי ובכלל זאת קידומן של יוזמות בין-מגזריות להשפעה קולקטיבית ( collective impact ).

היחידה להשפעה ומדידה מערכתית ממשיכה לפעול לפיתוח ולהפצת הידע בנושא. במסגרת זאת מתקיים שיתוף פעולה עם ° 360 התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון שפועלת במעל ל-180 רשויות מקומיות במטרה לשנות את הדרך שבה החברה הישראלית מתמודדת עם ילדים ובני נוער בסיכון. מרכיב משמעותי בתוכנית הוא הקמה של מערכת רחבה וייחודית למדידה משותפת של מצבם של ילדים ונוער בסיכון אשר פותחה בסיוע מרכז אנגלברג לילדים ולנוער הפועל במכון. כיום יש במערכת מידע על מעל ל-100,000 ילדים ובני נוער שמשתתפים או שהשתתפו בכ-1,600 מענים שונים.

כחלק משיתוף הפעולה בין התוכנית הלאומית ו היחידה להשפעה ומדידה מערכתית נערכו לאחרונה ימי למידה בנושא מדידה משותפת למנהלים היישוביים בתוכנית ולחברי הוועדות הארציות וקבוצות העבודה. יהונתן אלמוג, מנהל היחידה, הציג למשתתפים את התיאוריה והלקחים מהניסיון הבין-לאומי בנושא מדידה משותפת כפי שפותחו בסקירה שפרסמה היחידה ביוזמת קרן רוטשילד-קיסריה. טלל דולב, מנהלת התוכנית הלאומית, הציגה בהמשך ממצאים ממערכת המדידה המשותפת בתוכנית ונדונו השימושים האפשריים בהם, ההזדמנויות והאתגרים על רקע התיאוריה והניסיון שנצבר בעולם.

לדברי טלל דולב: "מדידה משותפת מהווה אחד הכלים המרכזיים של התוכנית והיא בסיס לעבודה ולקביעת מדיניות משותפת בתוכנית. היא מתאפשרת הודות למחוייבות של חמישה המשרדים השותפים לשקיפות ולאחריותיות בשימוש במידע. המסגרת הקונספטואלית שפותחה מאפשרת לנו לתת לדברים שמות, לנתח את הדברים באופן שיטתי, ללמוד מהניסיון הבינלאומי ולתרום לו על בסיס שפה משותפת."
דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד