כנס הנגב לשלום הילד- פאנל בנושא מדידה משותפת

22/09/2016

°360 התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון פועלת במעל ל-180 רשויות מקומיות במטרה לשנות את הדרך שבה החברה הישראלית מתמודדת עם ילדים ובני נוער בסיכון. מרכיב משמעותי בתוכנית הוא הקמה של מערכת רחבה וייחודית למדידה משותפת של מצבם של ילדים ונוער בסיכון אשר פותחה בסיוע מרכז אנגלברג לילדים ולנוער הפועל במכון. כיום יש במערכת מידע על מעל ל-100,000 ילדים ובני נוער שמשתתפים או שהשתתפו בכ-1,600 מענים שונים.


המרכז להשפעה ומדידה מערכתית ממשיכה לפעול לפיתוח ולהפצת הידע בנושא מדידה משותפת בשדה החברתי. בהמשך לסקירה מקיפה ותדריך שנכתבו בנושא, אנו משתפים פעולה עם התוכנית הלאומית במטרה להשתמש בידע ובמושגים מהספרות לקידום המדידה המשותפת בשטח וכדי ללמוד מהניסיון בשטח לצורך שיפור את הידע היישומי המקומי בתחום.


לדברי טלל דולב, המנהלת היוצאת של התוכנית: "מדידה משותפת מהווה אחד הכלים המרכזיים של התוכנית והיא בסיס לעבודה ולקביעת מדיניות משותפת בתוכנית. היא מתאפשרת הודות למחוייבות של חמישה המשרדים השותפים לשקיפות ולאחריותיות בשימוש במידע. המסגרת הקונספטואלית שפותחה מאפשרת לנו לתת לדברים שמות, לנתח את הדברים באופן שיטתי, ללמוד מהניסיון הבין-לאומי ולתרום לו על בסיס שפה משותפת."


במסגרת שיתוף הפעולה, נערך לאחרונה פאנל בנושא מדידה משותפת בתוכנית הלאומית במסגרת כנס הנגב לשלום הילד, שהתקיים ב-21-22/09/16. בפאנל הציגו אנשי מקצוע את האופן שבו המדידה המשותפת תורמת להם בעבודתם. גב’ שרה כהן, מנהלת שירות הרווחה במשרד העלייה והקליטה סיפרה כיצד הנתונים מסייעים לקביעת מדיניות בנושא ילדים ובני נוער עולים בסיכון. גב’ ארלט מויאל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית בני ברק, סיפרה על האופן שבו המדידה שינתה את פני תהליכי התכנון העירוניים בתחום. לדברים הצטרף גם ראש עיריית רהט, מר טלאל אלקרנאוי, שהדגיש את חשיבות המדידה המשותפת להוכחת הצרכים המיוחדים של האוכלוסייה הבדואית בישראל ולהכוונת המשאבים למקומות הנכונים.


יהונתן אלמוג, מנהל המרכז להשפעה ומדידה מערכתית במכון, הציג בפאנל את התיאוריה והלקחים מהניסיון הבין-לאומי בנושא מדידה משותפת והשתמש בדוגמאות שנתנו משתתפי הפאנל לאיפיון סוגי התועלות אשר עשויות לצמוח משיתוף הפעולה הנרחב והייחודי בתחום המדידה.


גב' חנה שדמי, מנהלת אגף א' בשירות פסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך, ציינה כי "אפשר היה לראות איך השפה והמדידה הפכו להיות חלק מתוכנית העבודה של משרדים השונים, ואיך היישום מקבל את המשותף ואת הייחודי ברמת הרשויות המקומיות. תחושת ההצלחה היא הזמנה בשבילנו להמשיך בדרך ולפתח אותה".

דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד